Sådan får du mere livsglæde – gode tips til hverdagen

Livsglæde søger vi alle – men mange af os kan have svært ved at få det til at gå op i en større enhed. Det er en skam at der er så mange danskere, der går rundt uden den store livsglæde som alle kan finde hvis de arbejder med det. Derfor har vi i denne artikel givet bud på hvilke tiltag du kan gøre, for at få mere livsglæde i dit liv – som naturligvis er noget som alle tilstræber og gerne vil have mere af.

Livsglæde er noget vi alle bør stræbe, som det ypperste mål ved vores tilværelse.

pexels-photo-91227

Kan du genkende dig selv i følgende ord?

–          Mangler at føle glæde

–          Mangler at kunne bevare roen når man er social

–          Mangler at kunne turde at stå ved den person du er

–          Mangler at føle sig god nok, som man er

–          Mangler at kunne sige fra, til ting man ikke har lyst til

–          Mangler at føle sig ligeværdig med andre mennesker

Så er det højest sandsynligt at du mangler livsglæde på den ene eller anden måde. Det er rigtig ærgerligt at gå rundt og føles disse ting, og ikke udnytte sit fulde livsglæde potentiale.

Der er mange tiltag der kan give bedre livsglæde i livet. Der er profesionelle folk der holder kurser, hvor deltagerne lærer at arbejde med deres livsglæde, og langt de fleste gange får de dygtige undervisere kursisterne til at have en masse værktøjer at kunne arbejde med mod målet om højere livsglæde.

 

At blive glad for sit eget liv, er det vigtigste her i livet – og derfor er det også så vigtigt at tage hånd om problemerne, så snart man indser at man har et problem der henvender sig til livsglæde. Der kan være mange årsager til den manglende livsglæde, og derfor er det vigtigt at finde roden til problemet og behandle på dette. Her kan du læse om det at få et bedre forhold til dig selv og andre – som er et stort skridt på vejen mod bedre livsglæde.

2 hurtige tips til mere livsglæde.

Vi har her samlet 3 gode tips til hvordan du kan give dig selv lidt mere livsglæde i hverdagen.

Tip 1#

Tænk over de ting du har opnået og det der gør dig til den du er. Når man tænker over de gode ting i sit liv, det man ville fortælle til en anden hvis de spurgte efter det bedste, kan det lede tankerne hen på de positive ting i livet.

Tip 2#

Find ud af hvilke personer der er gode for dig i dit liv, hvilke personer vil du bruge tid med. Sørg for at få set disse personer, og skænk dem en tanke i ny og næ. Det kan give et smil på læben og mere glade på dagen.

 

Midtvejskrise – sådan tackler du det som mand

De flest prøver på et tidspunkt at få en midtvejskrise. Det kan være i alderen hvor de nærmeste venner alle får børn, og du ikke føler du er klar selvom konen/kæresten er. Det kan også være aldersbetinget når man rammer de 30, 40, 50 og føler at hele ens verden nu går i stå.

Hvilke følelser får man, under en midtvejskrise.

De flest får en følelse der minder om den følelse man har, når man er deprimeret.

Man har ikke meget glæde i hverdagen, det føles tungt at komme op om morgenen og man ser ikke rigtig frem til noget der skal ske. Ens fokus falder også drastisk, det være sig både på arbejdet hvor ens arbejdsmoral ikke kan holde takt med den vante, det kan være i forhold til partneren derhjemme som man ikke glæder sig over og det kan være ens tidligere så passionerede hobby, der pludselig virker så ligegyldig og overflødig.

Husk at vise andre at du har problemer

Mange mænd synes de er supermænd. Derfor er de fleste rigtig bange for at vise sårbarhed, og bede om hjælp hvis de når ud i en krise ala midtvejskrise. Det er lige som når man hører, at mange mænd ikke kommer til lægen i for tide, da de synes de klarer tingene selv og uden lægen.

En rigtig godt start vil være at erkende, at man har brug for hjælp samt at kunne vise man er sårbar over for sin partner og sine venner. De kan tit og ofte også være en rigtig god hjælp, til at få dig tilbage på rette spor.

Tips til at komme over krisen

Erkendelses er det første step mod at komme ud af krisen. Alle mænd er ikke supermænd konstant, og derfor er det vigtigt at du kan erkende hvis du har problemer.

Lyt til kroppen. Den er rigtig godt til at sende signaler om hvornår er nok. Psykiske problemer sætter sig tit og ofte også på fysikken. Derudover er dit humør også en god indikator.

Lev i nuet og accepter dig selv og dit lev, det er en rigtig vigtig del af at komme over krisen.

Tag cyklen og styrk din sundhed

Drømmer du om, at få en bedre kondition eller styrke din sundhed, men mangler du tid og overskud i hverdagen til, at få passet 60 minutters motion ind, som er Sundhedsstyrelsens anbefaling? Så kommer her et let og meget enkelt råd til dig: Lad bilen blive hjemme i indkørslen, og hop på cyklen til og fra dit arbejde, din uddannelse eller indkøbsturene. Du får gratis motion, frisk luft, og du vil derfor være mere oplagt til dagens andre gøremål. Continue reading

Få et varigt vægttab ved at ændre livsstil

Mange mennesker ønsker at tabe sig, blive slankere og få en bikiniklar krop til sommerens varme måneder, der skal spenderes på stranden. Men langt fra alle formår at gøre noget reelt ved det, og mange gange bliver det bare ved drømmen. Det er meget ærgerligt, at alle ikke har gejsten og viljen til at opnå det, de drømmer om. En af grundene til, at langt de fleste mennesker ikke gennemfører deres planlagte vægttab skyldes ofte, at de går på en eller anden kur, og den ikke har båret frugt i løbet af de første to dage, så kan det hele også bare være lige meget. Continue reading

3 ting du kan gøre for at komme i gang med løb og fastholde den sunde vane

Som du sikkert allerede har erfaret, skal der meget mere end en løbstest i den lokale løbebutik, et par nye løbesko og et dyrt Garmin løbeur om håndledet, for at komme godt i gang med løb.

Selvom du bruger mange penge på dit udstyr så forpligter det sjældent nok til at fastholde dig i løbetræningen. Der skal mere motivation til. Mere forpligtelse til. Ellers risikerer du som mange andre danskere, at falde fra så snart det bliver bare en anelse surt. Continue reading

3 træningsmaskiner til hjemmet

Der er et hav af træningsmaskiner på markedet. Og den ene er sikkert bedre end den anden. Men hvis du gerne vil have et par maskiner derhjemme, som er nemme at bruge, og som du formodentlig har stiftet bekendtskab med før, så er der især tre maskiner, som kan være en god ide at anskaffe sig, hvis man vil træne hjemmefra. Har du muligheden for det, så er det selvfølgelig altid billigere at hoppe ned i et fitnesscenter og bruge deres maskiner i stedet for, da de er til fri afbenyttelse, når først er blevet medlem. Continue reading

3 årsager til at droppe colaen

Igennem de seneste generationer har der ikke været nogen tvivl om, at det er usundt at drikke cola. Alligevel er der millioner af mennesker på verdensplan, der drikker cola hver eneste dag, og langt de fleste kan ikke se nogen grund til at lade vær. Og det er skam ikke kun børnene, der bliver ramt her. Lige så mange voksne mennesker er også med på bølgen, når det angår sodavand, og det er deres ansvar at sørge for deres børn ikke får adgang til det. Men hvis man selv drikker det, så er det svært at holde det væk fra sine børn også. Continue reading

Hjælp andre med at tabe sig

Langt fra alle mennesker formår at tabe sig det antal kilo, som de drømmer om. Hvis du er en af dem, der har haft viljen og styrken til at kunne smide de kilo, som har været dit mål, så er du i en god position til at kunne hjælpe andre med at opnå deres drøm om et vægttab. Noget af det, som giver den største lykke og den største livsværdi er det at kunne hjælpe andre. Så hvis du har mulighederne for det, og du har lysten til at hjælpe andre med deres rejse mod et slankere liv, så er du den perfekte person til at hjælpe dem. Continue reading