cykling er sundt

Tag cyklen og styrk din sundhed

Drømmer du om, at få en bedre kondition eller styrke din sundhed, men mangler du tid og overskud i hverdagen til, at få passet 60 minutters motion ind, som er Sundhedsstyrelsens anbefaling? Så kommer her et let og meget enkelt råd til dig: Lad bilen blive hjemme i indkørslen, og hop på cyklen til og fra dit arbejde, din uddannelse eller indkøbsturene. Du får gratis motion, frisk luft, og du vil derfor være mere oplagt til dagens andre gøremål. Læs videre

3 ting du kan gøre for at komme i gang med løb og fastholde den sunde vane

Som du sikkert allerede har erfaret, skal der meget mere end en løbstest i den lokale løbebutik, et par nye løbesko og et dyrt Garmin løbeur om håndledet, for at komme godt i gang med løb.

Selvom du bruger mange penge på dit udstyr så forpligter det sjældent nok til at fastholde dig i løbetræningen. Der skal mere motivation til. Mere forpligtelse til. Ellers risikerer du som mange andre danskere, at falde fra så snart det bliver bare en anelse surt. Læs videre

3 træningsmaskiner til hjemmet

Der er et hav af træningsmaskiner på markedet. Og den ene er sikkert bedre end den anden. Men hvis du gerne vil have et par maskiner derhjemme, som er nemme at bruge, og som du formodentlig har stiftet bekendtskab med før, så er der især tre maskiner, som kan være en god ide at anskaffe sig, hvis man vil træne hjemmefra. Har du muligheden for det, så er det selvfølgelig altid billigere at hoppe ned i et fitnesscenter og bruge deres maskiner i stedet for, da de er til fri afbenyttelse, når først er blevet medlem. Læs videre

Bliv motiveret til at træne med disse 4 enkle tips

At mangle motivation er formodentlig nok noget, som vi alle sammen har prøvet før. Det kan være i forbindelse med et rygestop, et vægttab, en firmaopstart eller noget helt fjerde. Det kan være svært at hive sig selv i nakken og komme i gang igen, hvis man først er gået i stå og ikke har motivation til at fortsætte, selvom man egentlig godt vil. Og det punkt, hvor folk nok har mest svært ved at gøre det, er ved et vægttab. Så hvis du er en af dem, der mangler motivation til at fortsætte, så læs de her fire tips, som du let kan implementere i din egen hverdag, så du kan blive mere motiveret til at gennemføre og nå dit mål. Læs videre