Bliv motiveret til at træne med disse 4 enkle tips

At mangle motivation er formodentlig nok noget, som vi alle sammen har prøvet før. Det kan være i forbindelse med et rygestop, et vægttab, en firmaopstart eller noget helt fjerde. Det kan være svært at hive sig selv i nakken og komme i gang igen, hvis man først er gået i stå og ikke har motivation til at fortsætte, selvom man egentlig godt vil. Og det punkt, hvor folk nok har mest svært ved at gøre det, er ved et vægttab. Så hvis du er en af dem, der mangler motivation til at fortsætte, så læs de her fire tips, som du let kan implementere i din egen hverdag, så du kan blive mere motiveret til at gennemføre og nå dit mål.

Det første tip til at holde din motivation og din damp oppe, er simpelthen det at tænke tilbage. Hvis din motivation daler, efter du har været i gang i en, to, seks eller tolv måneder, så tænk på hvor meget du egentlig har rykket dig allerede. Hvis du bare har været i gang i en enkelt måned, så vil du formodentlig allerede kunne se nogle fremskridt. Og det at kunne se, at alt det hårde arbejde rent faktisk bærer frugt, kan ofte være med til at give en et skud energi, så man kan komme ud af døren og få trænet igen i dag.

Et andet godt råd, som der er værd at dele med dig, er at skrive dine mål ned. Hvis dine mål ikke er skrevet ned, men bare flyver lidt forvildet rundt inde i dit hoved, så er det svært at nå dem. Så hvis du har et mål om at tabe dig 20 kg, så skriv det ned på et papir, og hæng det eventuelt op ved dit skrivebord eller på dit køleskab. På den måde kan du hele tiden blive mindet om det, du er på vej mod. Og det er også nemmere at visualisere sit mål, hvis man har skrevet det ned. Så skriv dine mål ned, hvis du ikke allerede har gjort det.

Den tredje ting, du kan gøre, hvis du på et tidspunkt skulle mangle motivation til at tage ud at træne eller løbe en tur, kan simpelthen være det at surfe på Youtube efter motivationsvideoer. Hvis man finder nogle af de bedre, så skal der ofte ikke meget mere end en enkelt video til, før man er banket op med et nyt skud motivation og bare har løst til at give den hele armen. Selvom det lyder lidt for nemt at sidde og surfe videoer på nettet, så er det faktisk noget, der kan være med til at skubbe dig i gang, når du er langt nede.

Det sidste tip, som du kan vælge at benytte dig af, er at dele dine mål med andre. Det kan eksempelvis være med et par venner, på en blog eller på Facebook. Hvis du tager et billede af dig uden t-shirt på, så man kan se din nuværende status, og deler det med andre folk sammen med en beskrivelse af dine mål, så kan det være med til at holde dig ved ilden, da du ikke har lyst til at gøre dig selv til grin overfor alle dine venner på de sociale medier.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *